We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler Özbatır: “Butik Oteller Yerine Resortler, Çünkü…”

Özbatır: “Butik Oteller Yerine Resortler, Çünkü…”

GM Talks, dünkü canlı yayınında sektörün öncü isimlerinden ve turizm sektörünün en güçlü zincirlerinden biri olan Titanic Hotels’in Genel Koordinatörü Gökhan Özbatır’ı ağırladı.

Titanic Hotels  olarak salgını Şubat ayında fark ettik ve bir salgın varsa misafirin hijyen koşullarına uygun tesislere gideceklerini ön görüp hızlı bir planlama yaptık” diyerek pandemi sürecinde nasıl bir eylem planı yürüttüklerini detaylarıyla  Gm Talks’ta anlattı.

Safe Touch Manifestosumuzla Hazırız

Özbatır; ” Biz Salgını şubat ayının son haftalarında fark ederek gerekli çalışmalara başlamıştık ki sonrasındaki süreçte  gelişen olaylar neticesinde oteller kapanmak zorunda kaldı.  Salgın ülkemizde başladı.  Biz de Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu’ndan bahsederken kendi içimizde merkeze bağlı olarak  “Pandemi İzleme ve İletişim Kurulu’nu” kurduk. Bu kurul ile tüm dünyadaki salgınla ilgili süreçleri ve verileri yakından takip ettik. Aynı zamanda bu zaman diliminde sektörle ve STK’larla iletişimde kalmanın önemini anladık. Bu kurula bir var olan hijyen kriterlerimizi genişleterek  bir manifesto ortaya çıkardık. Buna da ” “Safe Touch – Hijyen Manifestosu” adını verdik. Bununla yetinmedik ve  bütün otellerimizde iş yeri ve sağlık komiteleri kurduk. Şu an  tüm otellerimizde  “Safe Touch” manifestosuyla temizlik,dezenfeksiyon ve hijyen garantisi ile hizmet vermeye hazırız.

Sezon Uzayacak Hatta…

Konuşmasında turizmin tekrar hareketlenmesi konusunda Özbatır; ” Biz kendi önemlerimizi alalım. Hasta sayılarımızı giderek aşağılara düşürelim. Ondan sonraki süreçte yurt dışı ile karşılıklı sınırlarımızı açalım. Biz, hazırız ve umutluyuz. Temmuz ayından sonra hareketlerin giderek artacağını ve  olumsuz bir durum olmaz ise sezonun da uzanacağını ve hatta sezonun diğer sezonla  belki birleşeceğini düşünüyorum. Eğer güvenli bir ülke konumda isek ve bu durumu sürdürürsek uzun konaklamalı tatillerin gerçekleşebileceğini tahmin ediyorum. Almanlar, belki salgında ikinci dalga geleceğini düşünerek buna Almanya’da yakalanmak istemeyecek ve tesislerimizde uzun tarihlerde konaklayacaklar” dedi.

Butik Oteller Yerine Resortler

Gündemdeki  butik otel konusunda da fikirlerini beyan eden  Özbatır;  “Butik otel mi, resort otel  mi?  derseniz ben Resort Otelleri tercih ederim. Çünkü, resort otellerin, mekanları geniş, planlamaları geniş alanlar üzerine kurulu, havadar, sahilleri ve plajları da büyük. İnsanlarla rastlaşmak açık büfe haricinde butik otele göre daha zor. Açık büfelerde de gerekli fiziki mesafeler ve gerekli kurallara uygun olarak tesis içindeki a la carte’lara dağıtıldığında resortler, butik otellerden daha avantajlı konumda olacak.”dedi.

Almanya’daki 2 Milyon Türk’ü Kimse Tutamaz

Avrupa Birliği’nin ilk olarak kendi çıkarlarını gözeteceklerini belirten Özbatır Türkiye hakkında ; “Avrupa Birliği İtalya’nın Güney’ini  ya da İspanya’nın adalarını tavsiye edecek olması  doğal, ama ben Türkiye’yi çok da fazla dışarıda bırakacaklarını da düşünmüyorum.  Almanya’da  şu an 2 Milyon Türk  vatandaşı yaşıyor. Bu vatandaşların Türkiye’ye gelmelerini kimse engelleyemez. Türkiye’nin de bu öneriler listesine girebileceğini daha yakın dönemde bunun gerçekleşebileceğini düşünüyorum” dedi.

Otellerin Açılışı Tarihleri…

Gm Talks’ta izleyicilerden gelen Titanic Mardan Palace’ın açılış tarihi hakkında ise; “Titanic Mardan, ağırlıklı olarak Rus pazarına çalışıyor.Geçen sezondaki Rus ortalamamız yüzde 70 oranlarına yakındı. Rusya yarın açılsın, biz de yarın açacak konumdayız. Özbatır; diğer otellerinin açılışı hakkında ise şu açıklamayı yaptı: ” 12 ile 24 saat içinde otellerimiz açmak için şu an hazırız. Süreci takip ediyoruz.” dedi.

Biz Onlarla Var Olduk

Partnerlerle ilişkileri hakkında Özbatır; “Biz birbirimize bağlıyız. Onlar olmadan biz olamayız. Makul ve mantıklı isteklerini yapmak için çalışıyoruz. Her  fırsatta onlarla iletişimdeyiz. Biz onlarla var olduk ve onlarla var olmaya devam edeceğiz. ” dedi.

Hızlı Hareket Etmek…

Selçuk Meral’in istikrarlı ve  başarılı olmanızın sırrı nedir? sorusuna  Özbatır ;” İlk olarak bunu yatırımcılarımıza borçluyuz. Bizleri her zaman destekliyorlar. Bizim ne önümüzdeler, ne arkamızdalar, hep yanımızdalar.  Bu da istikrarlı yönetimimizdeki en büyük avantajımız. Bazı işletmelerde prosedürler vardır, biz de o prosedürler yok.  Biz de hemen kararlar alınır ve hızlı harekete geçilir. Yatırımcılarımız da bizi engin bilgi birikimleri ve zengin fikirleri ile aydınlatır. Bunun yanı sıra başarımızın bir diğer önemli nedeni de; uzun yıllar aynı kadrolar ile çalışıyor olmamız. Her birimiz birbirimizi yakından tanıyor ve birbirimizi iyi anlıyoruz.  Sonuç bu da yönetimde başarıyı getiriyor. ” şeklinde ifade etti.

Çocukları Eğitmek İlk Önceliğimiz

Tesislerde bu yıl kapalı olacak çocuk kulüpleri hakkında ise; ” Bakanlığın yayınladığı genelgede çocuk kulüplerinin kapalı olacağı yer alıyor. Kapalı alanlar anlamında tabi ki. Biz çocuklar için açık alanlarda güvenli fiziki mesafeyi koruyarak  ve kurallar çerçevesinde aktiviteler planlıyoruz.  Ancak bu eğlence aktivitelerinde önceliğimiz Covid-19 salgını hakkında çocuklarımızı eğitmek. Bu yönde programlar hazırlamaktayız.”dedi.

Bu yıl Tesislerde Entertaiment …

Otellerin içinde yer ala mağazalar ve entertaiment konusuna neler yapacaklarını da şu sözlerle ifade etti. Özbatır; ” Otel içerisindeki  mağazalarımızda çalışanların maske ve siperlik takmalarını onun dışında çalışanlarını çok sık değiştirmemelerini talep edeceğiz. Bu yıl pazar yerlerinin ve stantların açılmasına izin vermeyeceğiz.  Entertainment, konusunda ise; hınca hınç dolu partiler, kalabalık gösteri şovları  olmayacak.  Soft bir eğlence sunacağız. Canlı müzik ve  konser programlarımız olabilir. ki onları da yine fiziki mesafe kurallarını sağlayarak ve uygun kapasitelerle  gerçekleştirmeyi planlıyoruz. “dedi.