We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler TURİZMCİLERDEN ALMANYA’DA TANITIM ATAĞI

TURİZMCİLERDEN ALMANYA’DA TANITIM ATAĞI

Rusya’da yaşanan kriz nedeniyle Başta Almanya olmak üzere Avrupa pazarı çok daha fazla önem kazandı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) başta olmak üzere turizmcilerimiz Alman pazarına daha fazla hareket kazandırmak için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
DSC_0152 DSC_0161
Türkiye’yi tanıttılar
2014 yılında artış gösteren Rus turist sayısı bu yıl gerileme ile başladı. Bu durum ise Türk turizmcileri yabancı olmadıkları pazarlara yöneltti. Rotayı Alman pazarına çeviren turizmcilerimiz, TÜROFED öncülüğünde Almanya’nın Berlin şehrinde “Bağımsız Seyahat Acenteleri Örgütü” tarafından düzenlenen workshopa ilk kez katıldı. Etkinlikte Türk turizmciler Rus turist açığını kapatmak için tanıtım çalışmalarında bulundu. Rakip pazarlardan Mısır ve Yunanistan’ı geride bırakacak tekliflerle tur operatörlerinin karşısına çıkan Türk turizmciler, fiyat kırmadan turisti Antalya’ya çekmek istiyor.

“Alternatifler üretilmeli”
Berlin Kültür ve Tanıtma Müşaviri Tahsin Yılmaz, sezon öncesi yapılan tanıtım faaliyetleri ile Alman turistin Türk pazarındaki ağırlığını arttırmayı amaçladıkları kaydederken, ilk üç aylık rakamlara göre Alman turist sayısında geçtiğimiz yıla göre yüzde 9 artış olduğunu söyledi. Yılmaz, Almanya’dan gelen turist profilinin  aile ve çocuklu aile olduğunu ancak genç Almanları da Türkiye’ye çekmek gerektiğini söyledi. Daha fazla Alman turist için yeni alternatifler üretmek gerektiğini kaydeden Yılmaz, “Biz Türkiye olarak Alman pazarında tatilcilerin planlama başladıkları zamanda ‘ben nerede tatil yapayım sorusuna’ Türkiye’nin ilk sırada gelmesi için çalışmalıyız” dedi.

“Türkiye’yi daha fazla anlatmalıyız”
Bağımsız Seyahat Acenteleri Örgütü Başkanı Manuel Molina da sezondan umutlu. Molina: “Çok aksiyon planladık ve Alman turistleri Türkiye’ye yönlendirmek için çalışıyoruz. Türkiye çok pozitif bir pazar. Ayrıca Türk turizmini Almanya’da daha fazla kitleye ulaşmak için daha fazla anlatmalıyız” dedi.

Alman turist ile Rus kaybı telafi edilecek
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ise Alman pazarının önemine değinerek, “Almanya bizim için en önemli pazarlardan. İki ana bloğumuz var: Almanya ve Rusya. Bu iki blok bizim sezonumuzun nasıl geçeceğini belirler. Bu yıl Rusya pazarında dövizin hareketliliği bizi olumsuz etkiledi, sıkıntı yaşıyoruz. Bu nedenle Alman pazarı şimdi daha fazla önem kazanıyor. Alman pazarı ile  Rus turist kaybını telafi etmeyi planlıyoruz. Ayrıca gelen Alman turisti 12 aya yaymak istiyoruz” dedi.

10 yıl sonra 10 milyon Alman turist
Osman Ayık açıklamalarına şöyle devam etti: “Bu yıl umudumuz Alman turist. Ruble krizine rağmen umudumuzu kaybetmedik. Biz hayal satıyoruz. Hayal satanlar umudunu yitirmez. Bu yıl da kara tablo çizmiyoruz. Rus turist kaybını Alman turistle gidereceğiz. Bu yıl Alman turistte yüzde 9 artış bekliyoruz. İlk kez katıldığımız bu workshopa kendimizi anlama imkanı bulduk. Alman turist Türk pazarını sever ve vazgeçmez. Alman turist sayısını gelecek 10 yılda 10 milyon Alman hedefliyoruz.”

12 ay geliyorlar
Manavgat-Side Turistik Otelciler Birliği (MASTOB) Cengiz Haydar Barut, Alman turistin en çok tercih ettiği Side bölgesinde bu yıl geçtiğimiz yıla göre hareketliliğin gözlendiğini belirtti. Barut, “Alman turist 12 ay geliyor, deniz, güneş ve kumu seviyorlar. 12 ay geldikleri için biz Alman turistlerden memnunuz” diye konuştu.

Alman ve İskandinav turist ile açık kapanacak
Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (GETOB) Başkanı Bülent Bülbüloğlu, da Alman misafirlerin konaklama sektörünün en önemli aktörleri olduğunu söyledi. Bu senenin zor bir yıl olacağını söyleyen Bülbüloğlu, “Zorlu bir yıl bizi bekliyor. Bu zorluğu Alman turist sayısının artışı ile artı ile kapatacağız. Türk turizmci olarak tedbirimizi alıyoruz, zor bir yıl. Bu tür faaliyetlerle tanıtım yapıp sıkıntıları aşmaya çalışıyoruz. Alman ve İskandinav ülkelerinden gelecek turistlere bu sene yaşayacağımız Rus turist kaybını aşacağız” diye konuştu.