We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Güncel FTI VE MEETİNG POİNT’TEN ANTALYA’DA TÜRKİYE İLE İLGİLİ ÖNEMLİ MESAJLAR VERDİ

FTI VE MEETİNG POİNT’TEN ANTALYA’DA TÜRKİYE İLE İLGİLİ ÖNEMLİ MESAJLAR VERDİ

Avrupa’nın en büyük dördüncü ve Türkiye’ye 2016’da en çok yabancı turist getiren tur operatörü olan FTI Group; Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya bölgesinden otel sahipleri ve bankaların üst düzey temsilcilerinin katılımıyla Rixos Premium Belek’te davet düzenledi. Grubun Türkiye’ye duyduğu güveni bir kez daha dile getirdiği ve 2017 yaz sezonunun değerlendirildiği etkinliğe 300 konuk haricinde Meeting Point International CEO’su Roula Jouny ve FTI Group Yönetim Kurulu Başkanı Dietmar Gunz da katıldı.

Türkiye’nin son yıllarda turizm sektöründe yaşadığı durgunluğu sona erdirmek için yoğun çaba gösteren Avrupa’nın en büyük 4. tur operatörü FTI ve Türkiye’nin en büyük incoming seyahat firması Meeting Point Turkey, 16 Mayıs’ta Rixos Premium Belek otelinde bir davet düzenledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürü İrfan Ünal, FTI Group Yönetim Kurulu Başkanı Dietmar Gunz, FTI Group Satış’tan sorumlu yönetim kurulu üyesi Ralph Schiller, FTI Grup Destinasyon Direktörü Hicabi Ayhan, Meeting Point International CEO’su Roula Jouny, RTK CEO’su Lars Helmreich, Meeting Point Turkey CEO Kamil Özil, Antalya bölgesinden otel sahipleri, yöneticileri ve bankaların üst düzey katılımcılarının yer aldığı davette FTI Group’un Türkiye’de 2017 sezonu için hedefleri, beklentileri ve iyi bir turizm yılı için uygulanması gereken stratejiler değerlendirildi.

Davette ilk olarak Kültür ve Turizm Bakanını temsilen Tanıtım Genel Müdürü İrfan Ünal söz aldı. Ünal, FTI Group’a Türk turizmine katkılarından dolayı teşekkür ederken sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk turizminde 2005 sonrası döneme baktığımızda sektörde bir büyüme atağına tanık olan, yıllık yaklaşık 40 milyon turisti ağırlayan ve dünyanın en büyük 6. turizm ülkesine dönüşen bir Türkiye görüyoruz. Son iki yılda yaşadığımız zorlu sürece rağmen kamu kurumlarımızın ve turizm sektörünün sergilediği üstün gayret, bu süreçte 25 milyon yabancı turisti ağırlamamızı sağladı. Bu yıldan itibaren yeni bir dönem başlatmamız; yeni destinasyonlar, turizm ürünleri ve hizmetleri ile büyüme dönemine girmemiz gerekiyor. Bu noktada turizm sektörüne büyük bir rol düştüğünü ancak Bakanlığımızın her alanda yanlarında olacağını söylemek isterim. Birlik içinde çalıştığımız sürece turizmde önceki yıllarda elde ettiğimiz başarıları yakalayacağımıza duyduğum güven tam” dedi.

“Türkiye’ye hep inandık ve yanında olduk”

İrfan Ünal’dan söz alan FTI Group Yönetim Kurulu Başkanı Dietmar Gunz, konuşmasında Türkiye’ye duydukları güvenin devam ettiğinin altını çizdi: “Son iki yılda yaşanan olaylar Türk turizminde bir gerilemeye neden oldu. Ancak Türkiye’nin potansiyelinin ve tatilcilere sunduğu olağanüstü olanakların farkında bir tur operatörü olarak Türkiye’ye inanmaktan vazgeçmedik. Diğer turizm operatörlerinin aksine geride bıraktığımız iki yılı önemli bir kayıp yaşamadan kapattık ve 2017 ile 2018 sezonları için çok önemli otel, iş gücü, teknoloji ve ulaştırma kapasitesi yatırımları gerçekleştirdik. Tedarikçilerimiz, sahibi ve anlaşmalı olduğumuz oteller, seyahat acenteleri, Bakanlık temsilcileri ve Türkiye ile Almanya’daki diğer tüm paydaşlarımız ile yürüttüğümüz iş birliği başarımızı sürdürülebilir kılmamızı sağladı. Türk turizmi ve FTI Group’un başarısı, bu partnerliğin daha da iyileştirilerek devam etmesinde yatıyor. FTI Group olarak bugüne kadar olduğu gibi bundan sonraki süreçte de Türk turizmi için çalışmaya ve paydaşlarımıza güvenmeye devam edeceğiz. Türkiye’ye muazzam bir destinasyon ve biz sürekli seyahat acentelerine bunu çok iyi anlatmamız  ve hatırlatmamız gerekiyor”

“Birlikten Kuvvet Doğar”

Meeting Point’un CEO’su Kamil Özil bu süreçte tüm paydaşların beraber çalışmaları gerektiğini ve yeni fikirler ile çalışmalara devam edilmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’ye sadece Avrupa’dan değil yeni kaynak pazarlara hedef almak gerektiğini söyleyerek “Ortadoğu, Çin, BDT ülkeri gibi yeni pazarlara girmemiz gerekiyor. Elimizde dünyanın en iyileri arasına giren destinasyonlarımız ve otellerimizi yeni pazarlara taşıyarak işimizi büyütmemiz gerekiyor. Teknolojik yatırımlarla beraber insan kaynaklarımızı geliştirmemiz bizi başarıya taşıyacak yapı taşlarıdır.

“Hedef 1 milyon turist”

FTI Destinasyon Direktörü Hicabi Ayhan, bu yıl Türkiye’ye 1 milyon yolcu getirmeyi hedeflediklerini söyledi: “Turizm sektörü ülkede yaşanan en küçük olumsuzluklardan dahi etkilenebilen, hassas bir iş alanı. Terör, siyasi çekişmeler, doğal afetler dünyanın hemen her ülkesinde turizm üzerinde olumsuz etkiler yaratabiliyor. Ancak Türkiye diğer ülkelerden farklı olarak her zorlu dönemden sonra çok hızlı bir şekilde toparlanabiliyor. FTI olarak gerek gerçekleştirdiğimiz yatırımlar gerekse Bakanlığın yürüttüğü çalışmalar ile sektörde iyileşme sürecinin bu yıl yaşanacağına inanıyoruz. 2017 turizm sezonu için Türkiye’ye olan uçak kapasitemizi artırdık. Çok önemli teknoloji ve otel yatırımları gerçekleştirdik. Bu sayede Türkiye’ye bu %15 büyüyerek 1 milyon turist getirmeyi hedefliyoruz dedi.  Zorlu yıllar geçirmemize rağmen FTI geçen yıl Türkiye’de satışlarında sadece %3’lük bir kayıp ile kapattı. Şu anda geçen seneye göre zor bir kış olmasına rağmen %6 artışımız var Türkiye’ye yönelik  satışlarda ve son dakika satışların başlayacağı bir döneme giriyoruz dolaysı ile her gün yeni pazarlama fikirleri ile satışları artırmak için oteller ile birlikte mücadele etmemiz gerekiyor.

Ege Bölgesi’nin de artık Almanca konuşan turistler tarafından yoğun ilgi gördüğünü dile getirdi: “Antalya, turistler için en gözde tatil destinasyonu olarak süregeldi. Ancak tatil taleplerine baktığımızda Ege Bölgesi sürekli olarak artan bir satış grafiğine sahip. Başta zincir otel markamız LABRANDA bünyesinde gerçekleştirdiğimiz otel yatırımları olmak üzere çok yönlü pazarlama stratejilerimiz ve hizmet kalitemiz ile bu olumlu grafiğin artarak devam etmesini sağlayacağız. Dalaman ve Bodrum havalimanlarının en büyük sorunu uçak kapasitesi idi, bu sorunun üstünden gelebilmek için 30,000 garantili koltuk alarak Ege bölgesine çok büyük yatırım yapıyoruz.”

“Türkiye’ye talep yüksek ama bunları beraber satışa çevirmemiz gerekiyor”

Son olarak söz alan FTI Group Satış’tan sorumlu yönetim kurulu üyesi Ralph Schiller ile RTK CEO’su Lars Helmreich, ortak mesaj vererek FTI Group’un Almanca konuşulan ülkelerden Türkiye’ye olan satış taleplerinin en çok alan firma olduklarını ve bunu daha da artıracaklarını belirttiler: “Türkiye’ye yönelik satış taleplerine baktığımızda rakiplerine göre çok daha fazla talebin bize geldiğini objektif analiz sistemleri aracılığı ile ölçümleyebiliyoruz. Palma De Mallorca’dan sonra en çok talep alan destinasyon Antalya. Buna rağmen, talepleri satışa dönüştürmekte zorluk çekiyoruz.  Bu sebeple yeni ve inovatif pazarlama stratejileri oluşturuyor, talepleri satışa çevirebilecek için yeni uygulamalar geliştiriyoruz. Reklam/pazarlama bütçemizi 2016’ya kıyasla iki katına çıkarıyoruz. Yeni ürün ve hizmetlerimiz, teknoloji yatırımlarımız ve kaliteli iş gücümüz ile kısa vadede Türkiye’deki satış oranlarımızı daha da artırmayı hedefliyoruz. RTK CEO’su Lars Helmreich kendisi “bende bu yıl ailemle Türkiye’de tatile geliyorum ve biz QTA acenteler birliği olarak 8,000 üzerinde seyahat acentelerimize Türkiye’ye inandığımızı ve çok sevdiğimizi sürekli hatırlatıyoruz ve acenteler ile birlikte özel satış ve pazarlama kampanyaları düzenleyerek satışları artırmayı ve geçen seneden daha iyi bir yıl bekliyoruz” diyerek sözlerine son verdi.

Toplantı sonrasında turizm camiası kokteyl de sohbete devam etti.  kokteylde GM Turizm ve Yönetim Dergisi Genel Yayın  Yönetmeni Selçuk Meral ve  Meeting Point International CEO’su Roula Jouny bir araya geldi.  Gm’in son sayısında yer  alan  Röportajını çok beyendiğini ifade eden, Roula Jouny işbirliklerini sürdüreceklerini ifade etti.