We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler TUSAD BAŞKANI HASAN BAYRAM “BİZ UBER DEĞİLİZ”

TUSAD BAŞKANI HASAN BAYRAM “BİZ UBER DEĞİLİZ”

İstanbul Turizm Seyahat Acenteleri ve İşadamları Derneği (TUSAD) Başkanı Hasan Bayram, İstanbul’a Ortadoğu ülkelerinden gelen Arap turist konusunda TUSAD olarak çok ciddi çalışmalar yaptıklarını söyledi. Başkan Bayram, zzellikle son dönem TUSAD üyesi seyahat acentelerinin VIP taşımacılıklarının UBER ile karıştırılmasından duydukları rahatsızlığını ifade etti.

Başkan Hasan Bayram bu konuda şu açıklamalarda bulundu:

“TUSAD üyeleri Ortadoğu Arap Ülkelerinden incoming yaptığı için ve Arap turistlerin VIP taşımacılık hizmeti talepleri olmaktadır. Vıp taşımacılık hizmetini Arap turistlere 10 yıldan beri vermekteyiz. Bugün konuşulan kaliteli turisti biz zaten yıllardır yakalamış vaziyetteyiz. Uber ise 2014 yılında Türkiye’ye giriş yaptı. Uber ilk olarak binek lüks araçlar kullanmaya başladı. Ülkemizde taşımacılık yasa ile kurallar altına alınmıştır. Korsan taşımacılığın cezaları ağır olduğundan Uber yapan binek lüks araçlar ağır cezalar ile karşı karşıya kaldılar. Bu süreçte Uber tabiri caizse kılık değiştirmeye gitti.

Uber korsan taşımacılığını kamufle etmek adına ve mahkemelerdeki cezalardan yırtmak adına turizm ve yolcu taşımacılığının evraklarını kullanmaya başladılar. Buda UBER ile turizm ve yolcu taşımacılığının karmaşa olmasına birbirinden ayrıt edilemez duruma getirdi. Ben şunu samimiyet ile söylüyorum, bizim kendi üyelerimiz içinde UBER yapan hiçbir üye hiçbir acenta yoktur. Biz sadece ve sadece Ortadoğu Arap ülkelerinde ıncoming yapıyoruz. Bizim herhangi bir seyahat acentemizin yerli bir Türk turisti taşıdığını dahi göremezsiniz. Çünkü biz sadece Arap turizm taşımacılığı yapıyoruz.

Ben bu konu ile ilgili İstanbul Taksiciler Odası Yetkilisine ve İBB Belediye Başkanına ve Genel Sekreterine şu teklifi sundum. Dedim ki herhangi bir TUSAD üyesi seyahat acentesinin aracında yerli bir müşteri yakalarsanız arabayı bağlayın ceza yazın. Ne kadar kendimize güvendiğimizi ispata çalıştım. Çünkü biz sadece turizm taşımacılığı yapıyoruz. Bu da bizim en doğal hakkımız. Aslında turizm taşımacılığını sadece TURSAB A belgemiz ile yapabilmeliyiz. Uber taşımacılığının sebebi taksi taşımacılığının kalitesizliğindedir. Bugün uber sisteminde binlerce taksi kaydı olduğu aşikardır.

“Biz UBER değiliz UBER ile karıştırılmaktan yorulduk”

Yapılan denetimlerde Arap turistler de çok rahatsız oluyor. Arap ülkelerindeki Arap halkının yaşam şekli belli. Arap bir turist aracımıza bindikten sonra eğer İstanbul içerisinde günde 10 defa bir aramaya bir kontrole tabii tutuluyorsa yani aranıyorsa ne kadar sıkıntı çektiğimizi artık devlet yetkililerin hesaplaması lazım. İnanın Arap turist taşıyan şoförlerimiz dikiz aynasını bile ters çevirirler. Arap turistlerin ülkesindeki yaşam şekillerini biz burada da onlara sunuyoruz. Yani biz Arap turiste kendi ülkesinde sahip olduğu konforu kendi ülkemizde sunuyoruz. Bu konforu sununca da ülkemizin turizm seviyesi çok iyi bir konuma geldi.’’

Taksi-Uber çatışmasından turizm ciddi zarar görmektedir. İBB ukomesi aylardır yol belgesi vermediğinden direk ülkesinden getirdiğimiz turistimizi taşıyamıyoruz. Birçok turist ailesi araçtan indirilerek yol belgesinden dolayı trafikten men edildi. Mağdur olan kim; acenta ve turist,,, Düşünün ailesiyle Türkiye’ye gelen biri ultra  yıldızlı otelde konaklayacak ve gecenin bir yarısı Ortaköy’de araçtan indirilecek ve araç bağlanacak. Dün korsan dedikleri Careem ile anlaşan Taksiciler yarın Uber ile anlaşırlarsa ve Uber korsan statüden çıkarsa, ülkeye, turiste ve bizlere verilen zararın hesabını hangi vicdan verecek.

Arap turizminin ülkemize çok ciddi bir fayda sağladığı kanaatindeyiz!

TUSAD olarak yaptıkları çalışmaları da dile getiren Başkan Hasan Bayram, “Ülkemize gelen Arap turistin rahat etmesi için birçok sektörle iş birliği içerisindeyiz. Özellikle Arap turistleri ülkemize getirmek adına Körfez Arap ülkelerinde ve Ortadoğu ülkelerinde yaptığımız fuar çalışmalarız, workshop çalışmalarımız oldu ve B2B görüşmeler gerçekleştirdik. İstanbul açısından bakarsak Arap turistler İstanbul’u gerçekten seviyorlar. Hem iklim bakımından hem de yaşam koşulu bakımından İstanbul’u çok seviyorlar. Arap turizminin ülkemize çok ciddi bir fayda sağladığı kanaatindeyiz. Yani biz Arap turistleri sadece turist olarak görmüyoruz. Turizmin yanında yatırımcı olarak da görüyoruz. Ülkemize herhangi bir seyahat acentesinin vesilesi ile gelen bir Arap turistler İstanbul, Bursa, Sapanca, Yalova, Bursa gibi ılıman iklimlerin hâkim olduğu yerlerde çok rahatlıkla yatırım yapabiliyorlar. Buradan ev arsa satın alabiliyor, başka mülkler edinebiliyorlar. Arap turistlerin bu şekilde faydaları da var.  Biz zaten bu konuda da yabancılarını mülk satışı konusunda şunu teklif etmeyi düşünüyoruz. Yabancıların mülkü satılırken herhangi bir emlakçı bir yabancıya tek başına mülk satamaması lazım diye söylüyoruz. Tapuda işlem yapılırken mutlaka A grubu bir seyahat acentemizin orada imza yetkisi olması lazım. Ancak yeminli bir tercümanın da bulunmasını istiyoruz. Çünkü bu turistlere mülk satarken doğru fiyata satılması lazım ki ülkemizi daha çok tavsiye etsinler” dedi.

50 bin liralık lokum satın alan Arap ailelerimiz oluyor!

Ortadoğu Arap ülkelerinden gelen turistlerin satın alma gücünün çok yüksek olduğunu ifade eden Başkan Bayram,” Ortadoğu Körfez ülkeleri dediğimiz ülkeler Suudi Arabistan, Katar, Bahreyn, Dubai, Irak ve Libya dahil olmak üzere bu ülkelerden gelen turistlerin ülkemizde kişi başı satın alma gücü hemen hemen 1500-2000 USD civanında olduğuna inanıyorum. Örnek vermek gerekirse, ülkemize gelen bir Arap turist mutlaka ve mutlaka lokum çeşitlerinden satın alır. Baharat eşitlerinden satın alır, baklava çeşitlerinden satın alır. Bu satın almış olduğu ürünlerden lezzetinden ve kalitesinden memnun kalırsa kendisi ülkemize gelmese dahi çok kısa sürede kendisine hizmet eden seyahat acentesi üzerinden tekrar sipariş isteyebiliyor. Bu da satın almış olduğu bir üründen dolayı Arap turistin ülkemizdeki kargo şirketlerini ekstra çalıştırıyor, uçak şirketlerini ekstra çalıştırtıyor. Ülkemizdeki firmalara ihracata katkı sağlıyor. Lokumun baharatın yanında mobilya tercihleri çok çok iyi yani halı tercihleri çok iyi şu anda. Kendi ülkesinde yaptığı evinin dekorunu da bizim ülkemizden yaptırıyor. Buradan satın almış olduğu dairesinin dekorasyonunu da burada yaptırıyor. Yine bir örnek verecek olursak, ortalama bazen 50 bin liralık lokum satın alan Arap ailelerimiz oluyor.

En büyük tek derneğiyim diyen kuruluşlara inanmayın!

Kendisini son dönem Ortadoğu pazarının en büyük ve tek kuruluşu gibi gören kuruluşlara da inanılmaması gerektiğini söyleyen Başkan Bayram, “Ortadoğu piyasasının en büyük tek kuruluşu diyen kuruluşlara kimsenin inanmamasını istiyoruz. Ortadoğu camiası büyük bir camia. Biz İstanbul Turizm Seyahat Acenteleri ve İşadamları Derneği TUSAD olarak bu camianın büyük BİR çoğunluğuna hitap ettiğimize inanıyoruz ve hiçbir zaman da biz tek ya da en büyük derneğiyiz demiyoruz. Özellikle kendisini piyasada veya medyada Ortadoğu’nun ilk tek en büyük kuruluşuyuz diyen kuruluşlara da özellikle camiamızın inanmamasını istiyoruz. Bu konuyu da taktirinize sunuyoruz” diye konuştu. Halil ÖNCÜ ( İSTANBUL )