We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Güncel Rocket DMC Türkiye CEO Kamil Özil: “Roketliyoruz!”

Rocket DMC Türkiye CEO Kamil Özil: “Roketliyoruz!”

Geçen yıl kurulan yeni nesil destinasyon yönetim şirketi Rocket DMC Türkiye’nin CEO’su Kamil Özil ile firmayı, kuruluş aşamasında yaptıkları çalışmaları, yeni kurulan partnerlik ilişkilerini, yatırımlarını konuştuk. Rocket DMC Türkiye’nin artık sahaya çıkmaya hazır olduğunu ifade eden, hazırlık aşamasında yaptıklarını detaylı bir biçimde anlatan Özil; firmanın hızla değişen turizm sektörüne yeni bir yaklaşımla taze bir soluk getireceğini söyledi.

Geçen yıl Roket DMC Türkiye’yi kurdunuz. Bize biraz Rocket DMC’nin oluşumundan bahseder misiniz?

FTI ve Meeting Point ’nin kurucusu Dietmar Gunz ’un öncülüğünde Rocket DMC adıyla bir uluslararası yatırım oluştu. Bu firma tüm dünyada bilindik turizm iş modellerinin dışında bir yapıya sahip. Klasik operatörlüğü faaliyetlerinin riskleri ve zorluklarını işte görüyoruz, biliyoruz. Dünyada turizm daha dinamik ve daha çok “online” şekil alsa da Türkiye ve özellikle Antalya için klasik “offline” turizm modeli hala çok önemli. Bunun farkındayız. Ama dünya bir şekilde değişiyor. Mesela işte İstanbul’da bambaşka bir dünya var. Ege’de biraz daha farklı. Antalya’da daha farklı. Bütün bu modellere ayak uydurabilecek bir Business modeli oluşturmak üzere bir yatırıma girdik. Bu yatırımın ilk destinasyonu Türkiye oldu. Böylece geçen sene mayıs ayında Rocket DMC Türkiye olarak faaliyete geçtik biz. Tecrübeli birbirini iyi tanıyan tamamlayan güçlü bir yönetim ve genç ileriye dönük hedefleri olan bir ekip ile yola çıktık. Istanbul, Ege ve Antalya’da hizmet verir halde yapılanmamızı gerçekleştirdik.

Rocket Türkiye’ den sonra Rocket İspanya kuruldu, aynı yıl içerisinde Rocket Mısır, Rocket Tunus ve Rocket Özbekistan faaliyetine başladı. Rocket Yunanistan ve Rocket Asya (Tayland) kuruluşu tamamlandı ve yakın tarihte faaliyette geçecek. Kısa vadede Orta Amerika’ da Rocket Küba, Orta Doğu’da da Rocket Katar ve Rocket Suudi Arabistan yeni DMC destinasyonlarımız olacak.

Şirketin merkezi ise Dubai’de. Fakat orada şimdilik bir turizm faaliyetimiz yok. Sadece yatırım şirketinin merkezi olarak görev alıyor. Tüm bu yapılanmayla geniş bir ağa sahip olan bir DMC modeli oluşturuyoruz. Bu DMC’ nin içerisinde kendi operatör faaliyetlerimizi kurma girişimimiz de var. Şekillendikten sonra onu da devreye sokmak istiyoruz. Destinasyondan yönetilen tur operatörü diye tarif edebileceğimiz bir iş modeli üzerinde çalışıyoruz.

Rocket DMC Türkiye olarak neler yapıyorsunuz?

Bu yıl yakın tarihte bizim için çok önemli olan bir partnerliğe imza attık. Mart ayında Berlin ITB’ Fuarında bunun anonsu yapılan Almanya’da kurulmuş olan yeni Tur operatörü CAPITAL HOLIDAYS Türkiye’de Antalya’daki DMC partneri olacağız. Capital Holidays’in şu andaki kaynak pazarları; Almanya ve Avusturya. Önümüzdeki yıldan itibaren İngiltere ve 2025 itibaren Avrupa’nın birçok ülkesinden tur operatörlüğü faaliyetlerini sürdürmeyi hedefliyor.

Bizim için önemli bir adım oldu bu. Önümüzdeki günlerde bu tur operatörü için de başta Antalya olmak üzere otel kontratlarına başlayacağız.

Şöyle diyebiliriz; Alman pazarında yeni bir operatör dahil edildi. Biz de onun Antalya’daki temsilcisi olacağız. Bizim için önemli partnerliklerinden bir tanesi. Capital Holidays Abu Dabi Merkezli ADNEC Gurubunun bir yatırımıdır. Adnec Gurubun bünyesinde Excel London Fuar alanı, otel, seyahat acente, tur operatörlüğü gibi turizm yatırımları var.

“Fransa’dan özellikle Türkiye’ye yönelik çok önemli bir potansiyel var”

Onun dışında bu yıl Fransa’nın en büyük tur operatörlerinden olan FRAM ile çalışmaya başladık. Antalya ve Ege Bölgesi’nde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Önümüzdeki yıl bu partnerliğimiz daha da gelişerek devam edecek. Fransa’dan özellikle Türkiye’ye yönelik çok önemli bir potansiyelin var olduğunu düşünüyoruz. FRAM’la birlikte Türkiye’deki kapasitelerini arttıracak birtakım hamlelerimiz ve birtakım projelerimiz var.

FRAMISSIMA ve JUMBO Club Konsepti adında Alanya, Kemer ve Belek’te olmak üzere üç tane kulüpleri var. Onların sayılarını artırmayı hedefliyoruz özellikle Ege bölgesinde de büyümek üzere çalışmalarımız devam ediyor. FRAM ile partnerliğimizi önemsiyoruz.

“Özbekistan’a İzmir ve Antalya’ya charter operasyon planlıyoruz”

Bu yıl ses getiren bir başka projemizde Özbekistan oldu. Rus pazarı krizinden orası da etkilendiği için bu yıl hedefimize ulaşamadıysak da Özbekistan turizm dünyasından Türkiye’ye yönelik çalışmalarımızı yüksek kapasitelere getirecek hamleler yaptık. Bunlardan bir tanesi ve belki de en önemlisi Kasım’dan itibaren Özbekistan’dan Antalya’ya ve İzmir’e Türk menşeli bir uçak şirketiyle haftada üç gün charter uçuşları planlamasının son aşamasındayız. Bu durumda 2024 mayıs ayından itibaren her gün bir charter operasyonu hedeflenmektedir. Bu da bence o pazarlardan buraya yönelik turizm hareketine çok önemli bir katkı sağlayacak. Bu konuda bu yıl bir tecrübemiz oluştu. Orada satış ağları olan teknolojik altyapıları hazır olan bir partnerimiz var. Artı, orada bizi her konuda destekleyecek, ileriye götürecek kendi DMC’miz bize güç katacak.

Online mı offline mı?

Bunların yanı sıra birçok kaynak pazarından irili ufaklı tur operatörleriyle iletişim halindeyiz. Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Balkan ve Orta Doğu gibi pazarlardan birçok klasik tur operatörü ile çalışıyoruz. Önümüzdeki sezon için iş birliğimizi bu tur operatörleri ile büyüteceğiz. İş modelimizde offline tur operatörü partnerlerimizi önemsiyoruz ve büyüme hedeflerimizi bu yönde geliştiriyoruz, Capital Holidays, FRAM, Özbekistan’ dan charter operasyonu gibi.
Onun dışında tabii ki online B2B yani teknolojik olarak bütün dünyaya, kendi sistemlerimiz üzerinden satış kanallarına direkt bağlanma hedeflerimiz var. Onların da çalışmaları şu anda devam ediyor. Dünyanın birçok tanınmış, bilinmiş satış kanallarına iletişim halindeyiz, kontratlarımızı yapmış durumdayız. Şu anda sistemsel altyapılarımızı tamamlayıp, geliştirip, rekabet edilebilir fiyat ve ürünlerle bu pazarlara da satışlarımızı gerçekleştirmek istiyoruz. Şu anda B2B satışlarımız bu yıl için yüzde elli elli olsa da önümüzdeki yıllarda offline satışlarımız daha büyük bir oran olarak yerini alacak. Özetlersek Rocket ile tüm dünya pazarlarına açılıyoruz.
Ayrıca Flash Sales olarak tabir edilen kapalı devre satış kanallarına da hizmet veriyoruz.

“Otel yatırımlarımız sürüyor”

Yunanistan’da, Mısır’da ve Özbekistan’da kiralık ve Management olarak otel yatırımlarımız mevcut. Otel yatırımlarını fırsatlar oldukça değerlendirilip büyütmek üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Türkiye’de de otel yatırımlarını, kiralama, management ve satın alma olarak planlamaktayız.

O zaman sizin için şöyle diyebilir miyiz: “Roketliyorsunuz”?

Evet. Roketliyoruz. Biz sektöre bunun haberini vermeden önce her şeyin hazır olmasını bekledik. Şimdi hazırız ve sizin aracılığınızla sahaya çıktığımızı ilan ediyoruz.