We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Sektörel Haberler Brink: “Türkiye hedefimizi büyütüyoruz”

Brink: “Türkiye hedefimizi büyütüyoruz”

GM Haber Merkezi

1991 yılında kurulan Hollanda menşeili tur operatörü Sunweb’in CEO’su Mattijs Ten Brink, Türkiye hedeflerini güçlü partnerleri ile büyüttü.

Mattijs Ten Brink, GM Turizm & Yönetim Dergisine yaptığı açıklamada, Sunweb’in Belçika, Danimarka ve Hollanda pazarlarının yanı sıra Fransa ve İsveç pazarlarını da kalkındırıp güçlerini artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Rekabet sorunlarının olmadığını vurgulayan Brink, “Bizim Türkiye’de Summer Tour gibi bir partnerimiz ve finansman imkanlarımız var. Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu nedenle rekabet konusunda Türkiye’de sıkıntı yaşayacağımızı sanmıyorum” dedi.

“En iyi yıllarımızdan birini yaşamayı bekliyoruz”

Havayolu şirketi Transavia’nın CEO’luğunun ardından Sunweb’in CEO’su olan Brink; “Danimarka ve Belçika’da gayet iyiyiz. Ancak İsveç’te bildiğiniz gibi politik konular ve gerilimlerden dolayı çok gelişme yok. Hollanda pazarında ise son dakika satışları bekliyoruz. Biz Sunweb Group olarak iyiyiz. Biz en iyi yıllardan birini yaşamayı, iyi bir sezon geçirmeyi bekliyoruz. Türkiye’de yaşanan enflasyon nedeniyle turistlerin Türkiye’de satın alma gücü yüksek. Türkiye turistler için çok iyi bir alternatif. Çünkü tatile gelenlerin parası Türkiye’de çok güçlü. Çok değerli. Türkiye’de yaşanan bu yüksek enflasyonun daha da devam edeceğini düşünüyoruz’’ diye konuştu.

“Türkiye Pazar payını artıracaktır”

Türkiye’nin Pazar payını artıracağına işaret eden Mattijs Ten Brink, şöyle devam etti;
“2023 hedefimiz Türkiye için 100 bin kişi. 2 yıl içinde bu rakamı 200 bine çıkaracağımıza inanıyorum. Daha çok pazara açılıyoruz. Airtour’u satın aldık. Bir Fransız tur operatörünü de aktive ediyoruz. Türkiye talepleri çok fazla. Fransa, Belçika, Danimarka, Hollanda ve İsveç pazarlarında Türkiye’ye çok fazla ilgi var. Tüm bu pazarları önümüzdeki yıllarda aktive edeceğiz. Bunlarla birlikte büyüyeceğiz. Kendi iş hacmimizde Türkiye’nin payı yüzde 10. Bunu yüzde 15’e çıkaracağız. Total de 1.3 milyon paxımız var. Sunweb olarak çok güçlü bir kış turizmimiz var. Kış turizminde önceliğimiz Türkiye değil. Kayak Alplerde daha çok ilgi görüyor. Türkiye kayak turizmi için çok hedefimiz değil. Kışın da turist gönderiyoruz ama yoğun değil.

Pandemiden sonra Avrupa havaalanlarında personel sıkıntısı yaşandı. Havaalanlarında pandemi nedeniyle gönderdikleri insanları geri getiremediler. Hantallaştılar. Havaalanları personeli pandemi sonra geri getirmekte çok sıkıntı çekti. Operasyonlarını yavaşlattı ve hantallaştılar. Sunweb diğer havalimanlarından alternatif uçuşlar planladı. Covid’ten sonra 2019 sayılarını yakalamaya başladık. Eski günlere dönmeye başladık. Bizim çok sağlam bir finansman yapımız var. Pandemi dönemini en rahat atlatan tur operatörlerinden biriyiz. Biz partnerlerimize çok güveniyoruz. Onların güçlü duruşu bizleri gururlandırıyor.”