We-Flytour-GM-Banner-Animation
atf_banner-02
Anasayfa Güncel Sürdürülebilir Turizm İçin İç Pazar Önemli!

Sürdürülebilir Turizm İçin İç Pazar Önemli!

Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, “2019 yılının ilk dört ayda gerçekleşen rakamlarına göre İstanbul, Antalya ve ülke genelinde bu yıl da Türkiye tekrar rekor kıracak” açıklamalarında bulundu.

osman ayık

Ayık,  4 ayda 1 milyon 560 bin 862 turistin Antalya’yı ziyaret ettiğini söyledi. “Nisan ayındaki yabancı turist sayısı geçen yıla kıyasla yüzde 35 oranında arttı. Bu artış ülke genelinde yaşandı.” dedi.

Ayık, TÜİK verilerine göre Türkiye’nin yılın ilk 3 ayında 5 milyon 442 bin 92 yabancı ziyaretçi ağırladığını söyledi. Yabancı ziyaretçi sayısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,12 artış olduğunu belirti.

Ayık, gerek Antalya’ya gerekse ülke geneline gelen yabancı turist sayısında geçen yıla göre ciddi bir artış yaşandığını vurguladı. “Türkiye, 2018 yılını oldukça iyi geçirdi. Sayısal anlamda rekor yılıydı. Yılın ilk dört ayında İstanbul, Antalya ve ülke genelinde gerçekleşen rakamlara göre, Türkiye tekrar bir rekor kıracak.” dedi.

İç Pazarı Önemsiyoruz

Ayık, “2018’de gelirdeki iyileşme yüzde 12’nin üzerinde. Bu yıl da buna ilave yüzde 10’un üzerinde bir artış öngörüyoruz.” dedi.

Ayık, Türk turizminin sürdürülebilir olmasının temel kaynaklarından bir tanesinin iç pazar olduğunu vurguladı.

Doğal Tatil Revaçta

Antalya bölgesinde doğal turizm ile anılan ve her yıl binlerce kişinin tercih ettiği Olimpos, bu yıl yine ilgi odağı olacak.

Alpaslan Ünsal ve İbrahim Ünsal, Welcome Tours’un ve Kapadokya’da yer alan Mahzen Hotels’in sahipleri. Uzun dönemli kiraladıkları Olympos Village Hotel ile sezona merhaba demenin heyecanını yaşıyorlar.

Olympos Village Hotel, Olimpos bölgesinin doğal ortamında misafirlere hizmet verecek. İki kardeşin farklı ve doğal turizm anlayışı ile misafirlerine seslenecek.

Butik Büyümeyi Hedefliyoruz!

Welcome Tours  ve  Mahzen Hotels’in sahiplerinden Alpaslan Ünsal, Türk turizmine hizmet etmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtti. “Asıl işimiz acentecilik. Welcome Tur adındaki acentemiz ile yıllardır Tük turizmine hizmet veriyoruz. Ayrıca bu sene otelden.com adı altında bir marka ile de yolumuza devam ediyoruz. Misafirlerimiz burada da daha çok hızlı ulaşım ve iletişim kurabilecekler. Bunu teknoloji ile entegre ediyoruz.  Dünyanın hızlı değişimini artık anlık görebiliyoruz.  Bunun yanında Butik otel işletmeciliği yapıyoruz. Burada da butik büyümeyi hedefliyoruz. Bunların ikisi paralele gidiyor. Hem otelcilik yaparken misafirlerimizin taleplerini yerinde değerlendiriyoruz hem de reklama çıkarken misafirin ne aradığını görmüş oluyoruz. Türkiye turizminde otelciliğin son dönemde daha çok ön planda olduğunu görüyoruz. Uçak krizinden sonra bu yıl toparlanmış bir turizm ile karşı karşıyız. Ciddi bir Pax artışı devam ediyor. Fiyatların istenilen düzeylere geldiğini söyleyemeyeceğim. Ama ileriki yıllarda fiyat konusunda da istenilen rakamlara geleceğine inanıyorum.” dedi.